Husk Mit Navn - et undervisningsforløb

For læææænge siden, der lavede jeg et forløb om streetart. Efter en snak med min daværende 4. klasse, om hvad de synes var fedt og hvad de godt kunne tænke sig at arbejde med, så endte snakke på 'streetart'. 
Jeg valgte kunstneren Husk Mit Navn, fordi han er dansk og fordi hans kunst findes i vores lokalmiljø. 

Kunstner: Husk mit Navn Født: 1975 Fra: Tåstrup - Danmark Første erfaring med graffitikulturen: 1993 Lokation: Østergade IG: huskmitnavn1
Billedet er lånt her 


Kunstner: Husk mit Navn
Født: 1975
Fra: Tåstrup - Danmark
Første erfaring med graffitikulturen: 1993
Lokation: Østergade
IG: huskmitnavn1


Lige her, kan du hente den Power Point, som jeg brugte som oplæg. Dertil skulle eleverne vælge sig ind på et streetart område, som de fandt særligt interessant. 

De kunne vælge imellem:
  • bead art
  • yearn bombing
  • eye bombing
  • pixel art
Der kom nogle ret fine processer og produkter ud af det. 

I forbindelse med forløbet, så var det vigtigt, at de fik øjnene op for, den kunst der er over alt omkring dem. De fik derfor til opgave, at gå en tur med deres mobiltelefon. Men i stedet for at gå og kigge ned i telefonen, og gå glip af alt det de er omgivet af, så skulle de bruge deres øjne og lægge mærke til byens kunst omkring dem.
Det kom der nogle fine billeder ud af. 



Jeg kan varmt anbefale hjemmesiden Næstvedkunstby, som inspiration til forløb om streetart. 

Kommentarer

Populære opslag