Fra udkigspost til gemmested - et undervisningsforløb i arkitektur


Jeg har det sidste halve år arbejdet med tre dygtige kvinder, om at udarbejde et undervisningsforløb i arkitektur, til billedkunst på mellemtrinnet.
Det er der kommet et ret fantastisk forløb ud af, hvis jeg skal sige det selv.

I fredags afholdte vi den første af 2 kursusdage, denne gang på det smukke Fuglsang Kunsmuseum i Toreby.



Formålet med projektet, er at opkvalificere billedkunstlærerene. Men hold op, hvor er "opkvalificere" en hårdt ord at bruge, om så dygtige og engageret mennesker som jeg mødte i går. Jeg vil hellere være ydmyg og håbe, at vi har inspireret og udviddet deres i forvejen store indsigt i faget billedkunst.

I næste uge kan forløbet "Fra udkigspost til gemmested" findes på Mybook og Minuddannelse, med lærervejledning, PDF'er, powerpoints og det hele. (Jeg linker til det her på bloggen, når forløbet bliver offentligt tilgængeligt.)

Den næste og sidste kursusgang med overskriften 'arkitektur', bliver afholdt d. 2. marts 2018, i de smukke omgivelser på Rønnebæksholm i Næstved. Side om siden med søsterforløbet om 'digitale billeder'.

Jeg synes, at det har været spændende, at være en del af den proces, og jeg glæder mig til, at lave en hel masse mere af den slags i fremtiden.




Kommentarer

Populære opslag