SUB TUB - Monstre på sort kardus

Nogen gange skal det gå hurtigt. Og så skal man trylle noget frem til en enkelt billedkunst lektion.
Pinterest er min ven i disse tilfælde. For jeg ved, at eleverne bliver skuffet, hvis deres ene ugentlige billedkunsttime skal bruges på dansk eller matematik.

Så jeg har oprettet en mappe, som jeg har kaldt SUB TUB, og udpver at indeholde alle mulige andre opgaver og idéer til dansk og engelsk, så er der også nogle gode idéer til billedkunst.

Når jeg vælger SUB TUB opgaver, så er kravene, at opgaverne skal kunne løftes af en vikar, materiale omfanget skal være lille og det skal kun tage én lektion.

I morgen torsdag, skal min 4. klasse have vikar, da min 6. klasse har vundet en tur i Edison finalen, så de skal til Frederica, hvor de skal kæmpe om en plads i top 3.

Men det betyder også, at jeg skal have en vikar ind i billedkunst, og det skal altså være lige til at gå til.
Derfor har jeg tyv stjålet en opgave fra Pinterest, som eleverne og vikaren, skal prøve kræfter med i morgen.

Tryk på billedet og så får du adgang til min googeldrev mappe, hvor du kan finde det super enkle forløb.

Materialer:
Sort kardus
Farvekridt i alle farver (inkl. i sort og hvid)
Hårde blyanter



Her er Pinterest posten, som jeg har hentet inspiration hos.



Kommentarer

Populære opslag